ترفندها

افزایش فروش در اینستاگرام؛ 10 ترفند کاربردی برای بازدید و فروش بیشتر

با گسترش روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های برجسته برای تبلیغات و فروش آنلاین تبدیل شده است و باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها به افزایش فروش در اینستاگرام روی بیاورند. به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان با میلیاردها کاربر فعال، اینستاگرام فرصت‌های بی‌شماری برای کسب و کارها برای جذب مشتریان و افزایش فروش ارائه می‌دهد. از طریق ارائه محتوای جذاب و متنوع، برندهای مختلف می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولاتشات کنند. اما برای موفقیت در فضای رقابتی اینستاگرام، لازم است استراتژی‌های مناسب و ترفندهایی که باعث افزایش ترافیک و فروش می‌شوند، به کار گرفته شود. در این مقاله، به بررسی این ترفندها و راهکارها به منظور افزایش فروش در اینستاگرام خواهیم پرداخت تا برندها بتوانند به بهترین شکل از این پلتفرم استفاده کرده و کسب و کار خود را به سطح بالاتری از موفقیت برسانند.

1- بهینه‌سازی پروفایل (تأثیرگذاری: 6 از 10)

  • اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما یک اکانت کسب و کار (Business account) است.
  • بیوگرافی اینستاگرام شما توضیح واضح خدمات شما و تا حد ممکن مختصر باشد.
  • بیوگرافی حتما شامل یک لینک برای هدایت کاربران به وب‌سایت یا صفحه محصول شما باشد.
  • از عکس پروفایل قابل تشخیص استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را به بیو اضافه کنید.
  • اطلاعات تماس خود را به شکل کامل وارد کنید.
اکانت کاری اینستاگرام

2- قراردادن محتوای تصویری با کیفیت بالا (تأثیرگذاری: 9 از 10)

  • در بازار آنلاین کشورما، موج سواری اهمیت زیادی دارد. از ترندهای روز برای تولید محتوا استفاده کنید.
  • از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • در صورت امکان، برای تصویربرداری از محصولتان از عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید.
  • برای ویدیوهای خود، از اپلیکیشن Canva یا Adobe Spark برای ایجاد محتوای جذاب تر و ادیت کردن ویدیوهای خود استفاده کنید.
  • در صورت ایجاد ویدیو، 3 ثانیه اول ویدیو برای ترغیب مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در این فرصت کارکرد اصلی محصول خود را به صورت مختصر توضیح دهید و یا یک سوال از کاربر بپرسید؛ مثلا درحال معرفی یک عطر هستید، با این سوال شروع کنید: از رایحه های تکراری خسته شدی و دنبال یه عطر خاص هستی؟ پیشنهاد ما به شما ….

3- برندینگ پیوسته (تأثیرگذاری: 7 از 10)

با روش های زیر، هماهنگی همیشگی را در طول پروفایل اینستاگرام خود حفظ کنید:

  • یک لوگو خاص داشته باشید که معرف هویت شما باشد. ترجیحا از طراحان حرفه ای کمک بگیرید.
  • از رنگ‌های مشابه در لوگوی خود، پست ها، ویدیوها و هایلایت ها استفاده کنید.
  • چند فریم با طرح های مرتبط و رنگ مرتبط برای پست های خود طراحی کنید و از آنها استفاده کنید.
  • از یک فونت مشخص برای تیترها، و یک فونت دیگر برای متون خود استفاده کنید و در تمام پست ها از همان فونت استفاده کنید.
نمونه پروفایل کاری اینستاگرام
نمونه اکانت های برند شده و کامل در اینستاگرام (اسنپ و دیجیکالا)

4- استفاده از قابلیت خرید اینستاگرام (تأثیرگذاری: 5 از 10)

از ویژگی‌های خرید اینستاگرام برای برچسب‌زنی مستقیم محصولات در ارسال‌ها و استوری‌ها استفاده کنید، این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون ترک برنامه، محصولات شما را خریداری کنند.

5- ارتباط با مخاطبان (تأثیرگذاری: 8 از 10)

  • به نظرات و پیام‌های مستقیم کاربران مرتبط با برندتان پاسخ دهید و از آنها استوری و هایلایت تهیه کنید. ایجاد روابط با مخاطبان، اعتماد و وفاداری را تقویت می‌کند.
  • بازخوردهای مثبت مشتریان خود را در قالب استوری یا پست قرار دهید.
  • سوالات متداول مشتریان را در یک هایلایت مخصوص پاسخ دهید.

6- برگزاری مسابقات و جوایز (تأثیرگذاری: 6 از 10)

  • برای مشتریان، قرعه کشی برگذار کنید و جایزه بدهید. مثلا برای مشتریانی که در ماه اسفند خرید می‌کنند، یک قرعه کشی تدارک ببینید، آن را اطلاع رسانی کنید و در پایان ماه جایزه بدهید. حتی می‌توانید قرعه کشی را به صورت لایو استوری ضبط کنید!
  • مشتریان را ترغیب به گذاشتن نظر و لایک کردن کنید. برای مثال، یک کد تخفیف 10 درصدی برای افرادی که در پست مشخصی کامنت میگذارند ارائه دهید.

7- همکاری با دیگر اکانت ها و اینفلئنسرها (تأثیرگذاری: 9 از 10)

با اکانت‌های مرتبط با فعالیت خود یا اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنید تا به جامعه مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و اعتبار بیشتری کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان آن‌ها به فعالیت شما علاقه مند هستند.

8- استفاده صحیح از هشتگ‌ها (تأثیرگذاری: 5 از 10)

حتما درباره هشتگ‌های مرتبط با صنعت و مخاطبان خود تحقیق کنید. از ترکیبی از هشتگ‌های محبوب و ترندروز، و هشتگهای اختصاصی مرتبط به فعالیت خود استفاده کنید تا دیده شدن و دسترسی بیشتری را برای پست هایتان فراهم کنید.

9- مانیتور کردن تجزیه و تحلیل‌ها (تأثیرگذاری: 6 از 10)

به طور منظم تجزیه و تحلیل‌های اینستاگرام خود را پیگیری کنید تا عملکرد خود را پیگیری کنید، جمعیت مخاطبان خود را درک کنید و ببینید کدام محتوا بیشترین مشارکت و فروش را دارد. این بخش را از صفحه پروفایل اینستاگرام می‌توانید پیدا کنید.

همچنین، تعداد بازدید و بازخورد محتواهای مختلفی که قرارداده اید را بازبینی کنید، تا متوجه شوید کدام نوع از مطالب برای مخاطبین جذابتر بوده است، تا بیشتر روی آن موضوعات تمرکز کنید.

بخش آمار و آنالیز اینستاگرام

10- تلاش و ثبات در تولید محتوا (تأثیرگذاری: 10 از 10)

تلاش و ثبات در تولید محتوا (که مهمترین مورد در این مقاله نیز هست) از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا این دو عامل به طور مستمر به کارایی و اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام کمک می‌کنند. با تلاش مداوم در ایجاد محتوای متنوع، جذاب و مفید، برند‌ها می‌توانند جمعیت هدف خود را به خود جذب کرده و ارتباطات نزدیک و معنادار با مشتریان برقرار کنند. همچنین، ثبات در تولید محتوا نشان‌دهنده تعهد برند به ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان است و این اعتماد و وفاداری آن‌ها را به برند تقویت می‌کند. بنابراین، ادامه دادن تلاش و ثبات در تولید محتوا برای اینستاگرام می‌تواند بهبود و تقویت حضور آنلاین و افزایش فروش برای کسب و کارها منجر شود.

افزایش فروش در اینستاگرام

اگر به دنبال فروش بیشتر در اینستاگرام هستید و مشغله زیاد اجازه فعالیت و تمرکز روی آن را به شما نمی‌دهد، گروه بازاریابی دیجیتال گیکاپ آماده توسعه و تولید محتوای تخصصی پیج شماست! برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و برای اطلاع از اخبار و مطالب روز، ما را در صفحه اینستاگرام با آی‌دی @geekopir دنبال کنید.

مهدی خوانساری

از سال 1394 به کدنویسی علاقه مند شدم و بعد از تلاش های فراوان، تونستم اولین نرم افزارم رو بعد از یک سال توسعه بدم، و به دنبالش چند ده سایت، اپلیکیشن و بازی دیگه. در حال حاضر تمام تلاشم این هست که بهترین محتوا و مفیدترین تجربیاتی که دارم رو در وبسایت گیکاپ به شما ارائه بدم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا