نقد و بررسی

بررسی برنامه Canva؛ تولید محتوا، ساده تر از همیشه

برنامه Canva یک ابزار طراحی گرافیکی آنلاین است که به شما امکان ساخت تصاویر جذاب و عناصر گرافیکی را می‌دهد. از Canva می‌توانید برای ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها، پوسترها، ویدیوها، نشان‌واره‌ها و سایر محتواهای بصری استفاده کنید. این ابزار دارای قالب‌های آماده‌ای است که می‌توانید به سرعت فرایند طراحی را آغاز کنید. همچنین می‌توانید تصاویر خارق‌العاده‌ای برای اینستاگرام و استوری‌های خود ایجاد کنید، حتی اگر تجربه کار با نرم‌افزارهای طراحی پیشرفته مانند نرم افزارهای Adobe نداشته باشید. در ادامه، امکانات این برنامه را در نسخه وب آن بررسی میکنیم. با گیکاپ بلاگ و بررسی برنامه canva همراه باشید.

امکانات برنامه Canva

می‌توان گفت در حوزه طراحی گرافیک، کاری نیست که Canva نتواند انجام دهد. اما از مهمترین بخش‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت محتوای متنی و ایجاد اسناد
  • ساخت اسلایدشو جهت ارائه مطالب
  • ساخت تصاویر مخصوص شبکه‌های اجتماعی (مانند پست اینستاگرام، فیسبوک و …)
  • ساخت ویدیو جهت ایجاد استوری، ریلز و …
  • طراحی کارت ویزیت، تراکت، پوستر و….
  • طراحی و ایجاد آسان و سریع وبسایت
برنامه Canva

طراحی پست و استوری اینستاگرام با Canva

یکی از قابلیت های مهم برنامه Canva، امکان ایجاد تصاویر و ویدیوها با سایز استاندارد برای شبکه های اجتماعی است. برای مثال می‌توانید استوری یا پست‌های اینستاگرام را در سایز استاندارد آن ایجاد و ویرایش کنید. همچنین با قالب‌های آماده این برنامه، دیگر نیازی به طراحی مجدد وجود ندارد و با انتخاب قالب مورد پسند خود از میان هزاران قالب موجود، می‌توانید تنها با ویرایش متن و جزئیات تصویر، از آن خروجی بگیرید و استفاده کنید. برای مثال با مراجعه به بخش Social media و انتخاب گزینه Instagram Post می‌توانید یک پست با ابعاد مربعی برای اینستاگرام ایجاد کنید. همچنین با انتخاب گزینه Instagram reel امکان طراحی یک ویدیو برای بخش reels اینستاگرام خواهید داشت.

قالب‌های آماده برنامه Canva
قالب‌های آماده برنامه Canva

ساخت ویدیو با برنامه Canva

این برنامه، امکانات کاربردی بی‌نظیری برای ایجاد محتوای ویدیویی ارائه می‌دهد. از مهمترین امکانات این برنامه برای ایجاد محتوای ویدیویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- امکان ایجاد انواع المان تصویری، متنی و…

شما می‌توانید با یک کلیک، یک متن با فونت، رنگ و اندازه دلخواه وارد کنید، یا از المان های موجود در برنامه برای ایجاد تصاویر از سیستم خودتان و یا تصاویر گرافیکی مانند آیکن ها استفاده کنید و آنها را در هرکجا از صفحه قرار دهید.

المان‌های برنامه Canva

2- امکان ایجاد انیمیشن برای هر المان

پس از افزودن المان مورد نظر، به سادگی با کلیک روی گزینه Animation می‌توانید انیمیشن حرکتی مدنظر خود را روی آن اعمال کنید. برای مثال انیمیشن‌های حرکتی، نامرئی شونده و دیگر انیمیشن‌های موجود را می‌توانید روی تمام المان های موجود اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک نوع انیمیشن خاص را به تمام المان موجود در یک صفحه جهت ایجاد یک حرکت هماهنگ و زیبا اعمال کنید.

اعمال انیمیشن در برنامه Canva

3- مدیریت صدا و زمانبندی ویدیو

در برنامه Canva، به راحتی می‌توانید از موزیک‌های موجود در برنامه استفاده کنید ویا صدای ضبط شده خودتان را به ویدیوی خود اضافه کنید. به لطف استفاده از بخش Pages، شما می‌توانید تمام صفحات ایجاد شده را در این بخش مشاهده کنید و زمانبندی هر صفحه را تغییر دهید. همچنین می‌توانید صداهای اضافه شده به ویدیو را در همین بخش مدیریت کنید و تعیین کنید در چه زمان شروع و در چه زمانی به پایان برسند.

زمانبندی در برنامه Canva

طراحی سایت با برنامه Canva

یکی از قابلیت‌های حیرت انگیز برنامه Canva، قابلیت ایجاد و منتشر کردن وبسایت با استفاده از قالب‌های آماده است. شما می‌توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید، و یک وبسایت برای نمایش کسب و کار خود و یا هرگونه اطلاعات دیگری ایجاد کنید. همچنین کانوا این قابلیت را در اختیار شما قرار داده که بتوانید پس از طراحی، به صورت رایگان وبسایت خود را در فضای آنلاین منتشر کنید و یک لینک مخصوص به خود داشته باشید.

طراحی سایت با برنامه Canva

در پایان باید بگوییم اگر تولید کننده محتوا هستید یا برای خود یا کسب و کارتان نیاز به طرح‌های گرافیکی و تبلیغات دارید و دانش طراحی با نرم افزارهای پیشرفته را ندارید، برنامه Canva برای شما ساخته شده است. می‌توانید همین حالا از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین برای استفاده از تمام قالب‌های موجود یا استفاده به صورت تیمی، می‌توانید نسخه حرفه‌ای این برنامه را در دو قیمت 110 و 240 یورو به صورت سالانه خریداری کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک وبسایت یا پلتفرم اختصاصی هستید و ابزارهای آنلاین و رایگان نیازهای شما را برآورده نمی‌کنند، گروه طراحی سایت گیکاپ آماده توسعه و طراحی وبسایت شماست! برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و برای اطلاع از اخبار و مطالب روز، ما را در صفحه اینستاگرام با آی‌دی @geekopir دنبال کنید.

مهدی خوانساری

از سال 1394 به کدنویسی علاقه مند شدم و بعد از تلاش های فراوان، تونستم اولین نرم افزارم رو بعد از یک سال توسعه بدم، و به دنبالش چند ده سایت، اپلیکیشن و بازی دیگه. در حال حاضر تمام تلاشم این هست که بهترین محتوا و مفیدترین تجربیاتی که دارم رو در وبسایت گیکاپ به شما ارائه بدم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا